Звіт про результати семінару
“Лабораторна справа в умовах дерегуляції: нормування витрат», 13 жовтня 2022 року.
Семінар проходив при особистій участі працівника сфери охорони здоров’я в освітній події у місці її проведення за адресою: м. Одеса, вул. Люстдорфська дорога, 1, КНП «Центр громадського здоров’я» Одеської обласної ради», 2-й поверх, зал конференцій та дистанційне навчання з використанням електронних технологій в режимі реального часу (Zoom та Moodle).
Загалом на участь в заході було подано 108 заяв від фахівців лікарських та фармацевтичних спеціальностей закладів охорони здоров’я різних форм власності, проте лише 64 особи виконали всі вимоги щодо участі в заході безперервного професійного розвитку та склали тестування.
Політика «Положення про запобiгання конфлiкту iнтересiв пiд час проведення заходiв безперервного професiйного розвитку та недопущення залучення i використання коштiв фiзичних (юридичних) осiб для реклами лiкарських засобiв, медичних виробiв або медичних послу» під час підготовки до семінару, проведення семінару, оформлення результатів семінару виконувалась. Заяв про потенцiйний та/або реальний конфлiкт iнтересiв особи, яка пов’язана iз здiйсненням заходу БПР на ім’я Голови ГО «БС» не поступало.
Мета навчання: «Практична підтримка персоналу лабораторій з питань нормування витрат матеріалів за КЕКВ 2220 «Медикаменти та перев’язувальні матеріали» – досягнута.
У ході проведення семінару були задіяні наступні методи навчання: аналітичний, статистичний, розрахунковий та дослідно-виробничий.
Програма навчання співпадала з програмою, заявленою у Казртці заходу № 1007505.
Вітальне слово: Помічник Голови ГО «БС» Сергій ЧОЛАК.
1.Вступна промова:
– бактеріолог КНП «Обласна клінічна інфекційна лікарня» ЗОР» Маріанна КАРНАФЕЛЬ
2.Питання дерегуляції в лабораторній справі та аналізування існуючої нормативної бази щодо обліку допоміжних матеріалів:
фахівці Державної регуляторної служби України Карина АЙРІЯН (головний спеціаліст відділу оперативного дерегулювання), Тетяна ХРИЩЕНКО (головний спеціаліст відділу методичного забезпечення діяльності регуляторних органів);
3.Практичні та теоретичні данні витрат допоміжних матеріалів на основі аналізування методик випробування, паспортів на обладнання тощо?
завідувач санітарно-гігієнічної лабораторії КРАМАТОРСЬКОЇ РАЙОННОЇ ФІЛІЇ ДУ «ДОНЕЦЬКИЙ ОЦКПХ МОЗ» Марина КОСІК
4.Пропозиції з обліку та нормування допоміжних матеріалів:
– завідувач відділом досліджень фізичних та хімічних факторів ДУ «ДОНЕЦЬКИЙ ОЦКПХ МОЗ» Іван КОСТЕЦЬКИЙ
– завідувач лабораторії особливо небезпечних інфекцій ДУ «СУМСЬКИЙ ОЦКПХ МОЗ» Ірина КУПРІЄНКО.
5.Питання та відповіді, обговорення.
6.Тести.
7.Анкетування з метою оцiнки якостi проведення семінару учасникам не пропонувалось.
Результати, отримані після семінару.
1. Оцінка тестів проводилась згідно «Методології оцiнювання набутих знань, компетентностей та практичних навичок працiвникiв сфери охорони здоров’я». В результаті оцінки набутих знань успішно виконали тести задач не менше нiж на 75% правільних відповідей 64 учасників. Учасників, виконавших тести на меньш ніж 75% не було. Оформлено та видано 64 сертифіката.
2. Прийнято та оприлюднено резолюцію семінару.
3. Створена ініціативна «Робоча група «Нормування витрат» із 9 учасників семінару, яка провела наступну діяльність:
– конференцію: Zoom. Тема: Координація та планування діяльності робочої групи щодо вирішення питання нормування витрат в лабораторній справі 19.10. 2022 р.
– розроблено проект листа до МОЗ та ДУ «ЦГЗ»;
– проведено ряд опитувань в групі:
– розглянуті фінансові та бухгалтерські документи щодо Облікової політики та Порядку приймання, зберігання, відпуску (переміщення), списання використаних лікарських засобів та медичних виробів;
– надана та підтримана пропозиція щодо надання до МОЗ лист – аналітична довідка по цінах з наданням графіків із порівнянням цін серед акредитованих, неакредитованих і між групами
– перегляд матеріалів статей видавництв в інтернеті за цією темою;
– заключне опитування щодо результатів діяльності «Роботи групи».
Результати, отримані після семінару.
1. Оцінка тестів проводилась згідно «Методології оцiнювання набутих знань, компетентностей та практичних навичок працiвникiв сфери охорони здоров’я». В результаті оцінки набутих знань успішно виконали тести задач не менше нiж на 75% правільних відповідей 64 учасників. Учасників, виконавших тести на меньш ніж 75% не було. Оформлено та видано 64 сертифіката.
4. «Робоча група», вивчивши нормативні документи, використовуючи методи обговорення та дискусій, на базі існуючого законодавства в України, враховуючи обґрунтування існуючих ризиків, пропонує два шляхи нормування витратних матеріалів в установі:
· нормування витрат в кожній установі окремо шляхом затвердження керівником розробленого документа;
· прописування в документах установи (наприклад «Порядку приймання, зберігання, відпуску (переміщення), списання використаних лікарських засобів та медичних виробів) твердження, що списання витратних матеріалів (за назвою) проводиться по мірі їх використання.
Існуючими ризиками для прийняття рішення, на нашу думку, є кількість використаних витратних матеріалів за певний час та об’єм номенклатури випробувань.